vart ska man börja?

De har inte blivit som vi planerade. Min sambo har diabetes o igår hände de som inte får hända. Jag ska ta de från början,
Jag åkte o jobbade igår med magvärk, sambon va hemma för tandvärk, jag orkade inte jobbba längre än 13 så jag gick hem. När jag väl kommer hem så ligger min sambo o kräks. Han ser väldigt medtagen ut o får inte i sig nåt. Jag ringer hans mamma o ska kolla vad som är bra mot "magsjuka" . cola kom vi fram till så jag drar till ica o när jag kommer hem så är M ännu sämre. Jag ska ringa 1177 för M tyckte jag överdrev när jag sa att jag skulle ringa 112. 1177 hade en kötid på 11 minuter o jag kände att jag inte kunde vänta så länge. Jag ringer 112 o förklarar hur de är o dom skickar en ambulans direkt. Han hade ett blodsocker på 18 som är rätt högt för att han hade kräkts. Väl inne so kollar dom ketonvärdet som låg på 5,9 o de ska vara 0. Han hade alltså fått en syraförgifning i kroppen. Han hade ett blodtryck på 107/56 o en puls på 80. Han fick mediciner o började må bättre efter några timmar. I morse skulle vi oxå plocka ut mina ägg o M skulle lämna sitt sperma prov, eftersom M blev inlagd så enligt våran plan va att han skulle gå o lämna sitt prov o sen va med mig när dom tog ut äggen. Men så blev de inte. Dom ville inte släppa i väg honom så jag fick ligga där själv. Sen efter jag har gjort mitt så somnar jag inne i rummet o när jag vaknar så säger dom att M är där o lämnar sitt prov :) jag kunde nog inte bli gladare , han hade oxå blivit utskriven. Så nu ligger 11 ägg o ska bli befruktade så nu är de bara att hålla tummar o tår att allt går bra. 
Puss o kram o hoppas ni orkat läsa :)
 


Kommentarer
Sandra - mamma till Lykke

Vad läskigt med din sambo, hoppas han mår bättre nu. Skönt att det "slutade" lyckligt i alla fall (hoppas att historien slutar ännu lyckligare). :)

Svar: De hoppas jag me :)
ida andersson

2014-11-12 @ 22:22:05
URL: http://sandrasodergren.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0